יום ראשון, אוקטובר 23

אודות אנדרואיד למפתחים


הבלוג עוסק בפיתוח תוכנה לאנדרואיד
הפוסטים דנים בהסבר הפונקציונליות של האנדרואיד, הארכיטקטורה, וכתיבת תוכנה למערכת תוך שימוש בדוגמאות מוסברות בעיקר. בסוף כל פוסט מצורף קישור להורדת כל קבצי המקור של הדוגמאות. התחלתי לעבוד על הבלוג באמצע אוקטובר 2010. על פי התכנון, עד סוף 2010\תחילת 2011, הבלוג יכיל את סט התכנים המינימלי הדרוש כדי להוות מקור לימוד טוב לאנדרואיד. הכוונה היא כמובן להמשיך ולהוסיף תכנים גם לאחר ה"השקה".
קהל היעד שהבלוג מכוון אליו כולל מפתחים בעלי רקע כלשהו בתכנות, מתחילים וגם מתקדמים. הפיתוח באנדרואיד נעשה בשפת ג'אווה. קורא שאינו מכיר ג'אווה אך בעל נסיון בשפת תכנות אחרת, יוכל לעקוב ולהבין את עיקר התוכן ובהמשך בהחלט יוכל להכנס לעניינים. גם קורא חסר ניסיון בתוכנה אך בעל רקע טכני  יוכל להפיק  תועלת, בעיקר מהחלקים הדנים בהיבטים מערכתיים. אגב, קיים מדריך מצוין לג'אווה באתר של אורקל -  קישור למדריך באתר של אורקל.
סביר להניח שקיימים מדריכי ג'אווה גם בעברית, אם כי לא חיפשתי עדין כאלה. אני שוקל להוסיף פוסטים מיוחדים להדרכת ג'אווה. זה תלוי בין השאר בדרישת הקהל.

לבלוג מתווספים פוסטים באופן קבוע.  אפשר לעקוב אחריו עם RSS.
מומלץ לקרוא את הפוסטים לפי הסדר. וזה בעברית. 
רונן.
נ.ב.
אשמח לקבל משוב בדוא"ל ronen567@gmail.com.
טל 052-4753350

23 תגובות:

  1. עליתי על הבעיה האינטרנט אקספלורר של MS
    ב כרום של גוגל אן בעיה להוסיף הערות

    השבמחק
  2. הי
    אחלה בלוג
    שאלה
    למה אי אפשר לכתוב באמולטור מאנגלית?
    שלא לדבר על עברית
    הכל יוצא לי סינית/יפנית...

    השבמחק
  3. הי אנונימי, תודה. האם יתכן שמדובר בבעת לוקליזציה? אם כן, שנה לאנגלית:
    1. לחץ על Menu
    2. בחר Settings, זה הכפתור הימני.
    3. בחר מהרשימה Language And Keyboard. זה הפריט עם הסמל A.
    4. בחר שפה - אנגלית.

    השבמחק
  4. הי רונן.
    באמת בלוג ממצה שעוזר לי המון בלמידתי את הפלטפורמה
    רק הערה קטנה בקשר לבלוג.
    היה יותר ידידותי לקורא אם המעבר לעמודים הבאים היה נמצא למעלה ולא בתחתית העמוד שלא גלוי לעין.
    מה שקרה זה שהתחלתי לקרוא רק דרך ראשי הפרקים ולא ידעתי על קיומם של עמודים נוספים.
    כמו כן "העמוד הבא" נשמע מובן יותר מאשר "רשומה חדשה יותר".
    מלבד זאת הכל 10!
    תודה רבה,
    ליאור.

    השבמחק
  5. הי ליאור,
    בקשר להערה הראשונה-רשימת הפוסטים ארוכה, והיא עוד תמשיך להתארך. יתכן שכדאי להוסיף עמוד תוכן עם הפניה מהעמוד הראשי. אנסה לעשות את זה מחר, אשמח לשמוע אם זה עדיף.
    בקשר להערה השניה-אנא הפנה אותי למקומות הנ"ל ואנסה לתקן. בכל אופן, העדפתי להמנע מלקבע את סדר הדפים כדי לאפשר גמישות באירגון הבלוג.
    תודה על הערות, אשמח לקבל כמה שיותר.

    השבמחק
  6. היי רונן,
    ראשית תודה על התגובה המהירה.
    מסתבר שלחיצה על "רשומה חדשה יותר" בתחתית העמוד, מעבירה אותי לפרק מתקדם יותר. לדוגמה לחיצה בפרק 4 על לינק זה מעביר אותי לפרק 31. אולי זה במכוון ואני טועה...בכל מקרה בהצלחה בהמשך פיתוח הבלוג! מצפה בחום לכמה שיותר מידע :)

    השבמחק
  7. הי ליאור,
    בתחתית הדף יש אכן קישורים למעבר לדף הקודם ולדף הבא, על פי הסדר הכרונולוגי של זמן כתיבת הדפים. רשימת הפוסטים לעומת זאת, לא מסודרת לפי תאריך הכתיבה אלא לפי ההקשר הנושאי. הסדר הזה אגב עשוי להשתנות בעתיד בהתאם לשיקולי העורך.

    השבמחק
  8. 22.3.2011:
    ארוע מפתחי אנדרואיד
    http://cantina.org.il/android/events/1

    השבמחק
  9. לכל מי שהתעניין ושאל - הוספתי פוסט על NDK. כרגיל אשמח לקבל משוב.

    השבמחק
  10. הי רונן,
    יש לך בלוג שימושי ומפורט ,אני משתמש בו לצורך לימודי במכללה כחלק מיפרויקט תכנות לאנדרואיד . התוספת האחרונה של NDK ממש במקום (אני עובד בשפת C לרוב)ואני בודק אפשרות לשילובו בפרויקט שלי.
    בצלחה בהמשך פיתוח הבלוג! מצפה בחום לכמה שיותר מידע בנושא

    השבמחק
  11. הי zivin,
    תודה, שמח שהבלוג מועיל לך. לגבי ה-NDK, בהחלט אחד הנושאים המעניינים. אשמח לשמוע על התפתחויות מעניינות בפרויקט, בעיקר באיזר ה-NDK.

    השבמחק
  12. הי רונן,
    הבלוג עושה רושם מאוד חיובי (אני חייב להודות שבינתיים יצא לי רק לרפרף על פוסטים נבחרים).
    שיפור משמעותי אחד שהייתי מציע לך ליישם הוא לכתוב את כל דוגמאות הקוד בתור מסגרות קוד ככה שיוצגו בצורה ברורה וקריאה בדומה להצגה בסביבת פיתוח.
    בהצלחה.
    ליאון.

    השבמחק
  13. תודה רבה, בהחלט בלוג שימושי ומעניין, אשמח כמו אחרים אם הפוסטים יהיו מחולקים לנושאים על מנת להקל את החיפוש...תודה רבה

    השבמחק
  14. הי HTC,
    אני מודה שאני מתלבט האם הגיע השעה לעבור מרשימת נושאים אחת ארוכה (אולי כבר מדי) לבין חלוקה היררכית לנושאים.תודה על הערתך, אקח אותה בחשבון. אגב, לצורך חיפוש אפשר להעזר גם במנוע החיפוש.

    השבמחק
  15. שלום
    גרשיים בקובץ STRING אינם מוצגות האם יש דרך לפתור בעיה זו
    לדוגמא
    קמ"ש
    מוצג קמש

    תודה

    השבמחק
  16. שלום לכולם, אני חדש בתחום הזה, סיימתי אוניברסיטה עכשוו. התקבלתי לפיתוח תוכנה בג'ווה ו-C תחת אנדרואיד. יש לי מושג מואט מזה התחום הזה והאם הוא טוב ע"מ להתחיל ממנו. האם מישהו יכול לעזור לי לענות על השאלה הזות?

    תודהמראש, מקסים

    השבמחק
  17. האם יש לך אפליקציה שיכולה לערוך נתונים של אפליקציה?
    למשל שיא ב-FRUIT NINJA?

    השבמחק
  18. מציע לך להפנות את השאלה לפורום שעוסק באפליקציות, למשל ב-iandroid:
    http://iandroid.co.il/forum/forum6.html?sid=5a55252e489e539029304c210026a4f9

    השבמחק
  19. איך אפשר לתמוך בעברית עם ניקוד בצורה שלא ישתבשו כל המילים בשילוב עם הניקוד באנדרואיד. לדוג: אֳבא הוא כותב לי א ֳבא ? תודה מראש

    השבמחק
  20. עברתי קצת על הבלוג, כל הכבוד המון פוסטים מועילים, אשמח אם תמשיך לעדכן את הבלוג ובהצלחה!

    השבמחק
  21. شرح مميز جدا
    يستحق التعليق
    موقع رائع يوجد العديد من المواضيع تستحق المتابعة
    تقبلو مروري بين هذه الصفحة

    השבמחק
  22. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק