יום שני, אוקטובר 18

מושגי יסוד של אנדרואיד

מספר מושגי יסוד של האנדרואיד: 
גם אם בקריאה ראשונה ההגדרות עלולות להראות אבסטרקטיות מדי, אין ספק שבהמשך הן תתבהרנה.
  1. Activity
  2. Intent
  3. Service
 Activity - כל תצוגה על ממשק המשתמש (UI = User Interface) היא Activity. האפליקציה יכולה לכלול סדרה של תצוגות, שכל אחת מהן היא היא אקטיביטי בפני עצמה. כל Activity אחראית לשמור את הנתונים הקשורים אליה, כך שאם היא תופסק ותופעל מחדש, התצוגה תשתחזר.  הרחבה על היכולת לשחזר אינפורמציה בפרק שדן ב מחזור חיי האפליקציה.


Intent - זהו המנגנון באמצעותו מועברות הודעות במערכת. בעזרת מנגנון זה ניתן ליצור קשר עם אלמנטים בתוך האפליקציה ומחוצה לה, וכך לבצע פעולות כמו:   מעבר בין מסכי התצוגה שנעשה ע"י שליחת Intent להפעלת  Activity  הרצוי; העברת נתונים בין Activities; גישה לשרותים של מערכת האנדרואיד, למשל שליחת אימייל; יציאת קשר עם שרותים אחרים ע"ע Service כאן בהמשך; גישה למודולים של גורם שלישי הקיימים על הפלטפורמה, העברת הודעות Broadcast במערכת. קיימים שני טיפוסים של Intent - מפורש ומרומז.   ב-Intent מפורש (Explicit) השולח מציין במפורש את שם יעד ההודעה. במקרה של אינטנט מרומז (Implicit) השולח לא מציין את יעד ההודעה, אבל לפי הפרמטרים שבה, ההודעה מכוונת ע"י ה- Intent Filter ליעד המתאים. מנגנון זה מאפשר קוד גמיש בו אין צורך לדעת מראש את זהות היעד של הודעה.
באחד השיעורים הבאים נלמד את המנגנון לעומק.

Service-   פעילות שרצה ברקע, ללא אינטראקציה ישירה עם המשתמש, כלומר בלי UI. ה- Service יכול לקבל פקודות מ-Activities - שהוא כאמור בעל ממשק למשתמש - באמצעות  Intent. ה- Service מתאים לפעילויות רקע כגון נגן, טיימר וכדומה.


8 תגובות:

  1. אחד הפוסטים היותר ברורים על אבני הבנין של אנדרויד.

    השבמחק
  2. מתי יהיה פרק 29 ? הבלוג ממש מצוין!

    השבמחק
  3. תודה רבה. עזר לי מאוד

    השבמחק
  4. אכן בלוג משובח, פוסט ברור ואינפורמטיבי גם עבור מי שלא מתמצא בתחום - תודה רבה!

    השבמחק
  5. תודה רבה, פוסט מעולה

    השבמחק
  6. אך מבקשים מהמשתמש לתת נתונים באנדרואיד ניסיתי ב Scanner

    השבמחק