יום חמישי, אוקטובר 21

...בפיתוח - כמה מילים על מהלך חיי האפליקציה -Life Cycle

בפרק שדן בנושא ריבוי המשימות - Multitasking, הוזכר מושג ה-  Life Cycle או מחזור החיים של האפליקציה. הטיפול הנכון בכל אחד משלבי החיים של האפליקציה הוא אחד העקרונות הבסיסיים של האנדרואיד, ומאפשר תמיכה בריבוי משימות גם במערכת ניידת שמיגבלותיה ודרישותיה תוארו באותו פרק. האפליקציה בנויה מעיקרה על בסיס Activities ו- Services - ראה פרק הגדרות. נדון כאן בנפרד במהלך החיים של כל אחד שני מרכיבים אלה.
נתחיל עם מהלך החיים של ה-Activity.ל-Activity שלושה מצבים:
  1. מצב אקטיבי (Active) - ה Activity מופיעה על תצוגה והיא הפעילות שהמשתמש מטפל בה.
  2. מצב הפסקה (Pause) - ה-Activity מוצגת על המסך אך אינה בפוקוס של המשתמש. למשל - מוסתרת חלקית על ידי Activity אחרת.
  3. מצב עצירה (Stop) - ה- Activity נסתרת מהמשתמש.
כשה- Activity נמצאת במצב 2 או 3, המערכת יכולה להרוג את ה- Process שלה, כפי שהוסבר בפרק על ריבוי המשימות.

הדיאגרמה הבאה מתארת את מערכת המצבים והמעברים בינהם.



בין המצבים מתוארות המתודות (callback), המופעלות בזמן המעבר. המפתח לא צריך לדאוג למעברי המצבים של התוכנה. כל זה נשלט ע"י המערכת. המפתח יכול לעקוף (override) את המתודות הנ"ל עם מתודות שלו. אחסוך בהסברים לא ארחיב לגבי המעברים בין המצבים היות שהשרטוט אמור להסביר עצמו.
 נקודה  לציון:
onCeate - כל מחלקה מסוג Activity צריכה לממש את המתודה onCreate שנקראת בתחילת מהלך החיים של ה- Activity.
onPause - זו המתודה בה יש לשמור את פרמטרי המצב, היות שמנקודה זו ניתן להרוג את ה- Process. רב ה- Activities ממשים גם מתודה זו.

לעומת מחזור החיים המורכב של ה-Activity, אצל ה-Service שם אין ממשק למשתמש, קיימים שני מצבים: Start ו- Stop.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה